lördag 18 juni 2011

en vacker dag blir ingenting som förr - del 3

det första som hände oss när vi lämnade café baresso gav en mycket obehaglig magkänsla. den svarta katten som såg ner på oss från FONUSskylten ingav inte så mycket hopp inför vår framtid som vi suttit och funderat över.

dock är inte jag den som är den och tror inte ett dugg på tecken.

Rebekah däremot. hon tror på sånt där. och om man väljer att tro på sånt så väljer jag att tolka den svarta katten som att livet är kort och det gäller att ta vara på det. och det är precis vad jag och rebekah gjorde denna dag och som denna dag lade grunden till att vi kommer ta vara på framtiden också.

en annan sak som får mig att tolka dagen positivt om man nu vill tro på tecken så var det mitt och rebekahs möte med herr winnerbäck. ngt som fick gåshuden att vakna och som fick rebekahs hjärta att stanna.
detta gjorde rebekah säker på att hon spånar på rätt val inför framtiden och vår tunnelbana hem blev lika seriös som vårt cafébesök.

dagen som kommer att förändra allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar