fredag 17 juni 2011

och vi jobbar... vi jobbar

och så var det 4 dagar av heltidsarbete kvar innan semestern kommer och när man är instängd på sabis (som ifs är ganska så kul) och enbart har tid till att sova så måste man se tillbaka på alla fantastiska sommardagar som redan har infunnit sig.

för trots att det bara är i mitten av juni så har det hunnits med hur mycket som helst.

det kanske är därför jag känner mig så rastlös nu, när sömnen väntar och arbetsdagen därefter.

elin är ju i frankrike just nu på en häftig festival men jag har hunnit umgås med snärtan både i tanto och hemma. det har fixats hår och vi har gjort en del genombrott i våra funderingar kring livet och dess konsekvenser. bra shit.
jag och Linn har ju haft våra stadsvandringar och parkhängsmys så det gäller att minnas dessa fantastiska dagar medan man gömmer sig från sol och ledighet. vi hade oss en fantastisk dag i måndags då vi promenerade runt hela stan och hann med ofantliga mängder secondhandshopping. eller jag shoppade mängder, linn hittade en fabulös knallröd adidashoodie.

full har man ju varit också.
såklart.
härligt är det att dansa barfota till bra musik tillsammans med sina vänner. plats för denna aktivitet är oviktig. flemingsbergs pendelstågsstation fungerar utmärkt!

longboard och skateboard har det hunnits med och det är verkligen ett intresse som växer för varje dag. det kliar lite i ben och kropp när regnet studsar mot rutan och skateboarden som ensam i hallen. jag vill åka nu! nu! nu!

Linns päron är ju också såna där människor som man bara älskar! och självklart har jag och linn hunnit bjuda in oss själva på middag med tillhörande vin. smaskens säger smaklökarna och hjärtat dunkar värme. familjen andersson franeks altan blir förhoppningsvis målet för midsommar.

min kära rebekah får man förstås inte nog av och tur har jag som får umgås med henne under lediga sommardagar. myspys i parker, caféer, balkonger och Gondolen.
sist vi satt tillsammans i baren och smuttade på drinkar blev vi kallade för fotbollsfruar eftersom vi båda är ingifta i hela den där situationen som försiggår på den fabulösa Gondolen.

visst älskar jag malmö och glad är jag över min tid i Linköping men det finns inte många platser i Sverige som går att mäta sig med mitt vackra sthlm. jag och linn har ett mission att promenera över sthlms alla broar den här sommaren. här står vi i tokhettan och njuter av utsikten från västerbron.

och det bästa med alla lediga dagar är förstås när man bara får vara.
bara ligga och småprata om livet under ett träd i tantolunden tillsammans med någon av sina fantastiska vänner.

och dagarna är nu räknade. om fyra dagar smäller det och sedan kommer de 3 kommande veckorna enbart bestå av allt sånt där fantastiskt som man bara drömmer om bakom delikatessdisken på sabis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar