torsdag 14 juli 2011

mitt liv som gnällspik

och plötsligt så insåg jag att jag klagar så jävla mycket i onödan. visst är jag dålig på att vara helt ledig, länge. jag blir ju galen av att inte ha några som helst måsten. men nu när jag fått mitt schema och inser att nästa gång jag är ledig en lördag är om 6 veckor, då kryper känslan av andnöd på. Nu är jag helt plötsligt låst utibarahelvete och jag kan inte göra ett skit åt saken....
jag som älskade mitt schema jag hade. alltid variera mellan att jobba mycket och vara ledig länge. perioder. en periodare var vad jag var - bästa som kunde hända! och nu sitter jag på nån jävla heltidstjänst som jag varken är anställd för eller vill ha. dessutom är jag fortfarande provanställd så vem är jag att börja bråka med cheferna om en sådan detalj?
nä! nu får jag helt enkelt ta mig i kragen och sova så lite som möjligt för att kunna utnyttja lediga förmiddagar/kvällar - för när detta schemat är över så har Linn flyttat tillbaka till Malmö för länge sen och Vera har redan tappat sin första tand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar