tisdag 12 juli 2011

mycket ledig tid

och då har jag börjat jobba igen efter semestern. och det är först nu som jag finner tiden till att sitta hemma i lugn och ro, jag kan ju faktiskt inte dra nånstans eftersom att jag ska upp och jobba imorn. med arbete kommer rutiner. som sagt.

och jag skulle ju kunna vara en av dem som behöver rutiner mer än andra. det blir som ett skyddsnät som håller mig på banan. fri tid kan ju få mig att tappa fotfästet om världen och falla pladask ner i mitt eget virrvarr av kaos.

under semestern har det hänt en massa trevliga saker men också en massa sånt där dumt som jag såhär i efterhand får ångra bittert.

för mycket alkohol och skräpmat har lett till urinvägsinfektion och 5 kilo upp istället för ner. nu blir det alltså till att praktisera nykterism och hitta tillbaka till det där bortglömda gymmet.


hur som så har jag nu funnit tiden till att andas ut och se tillbaka på allt som hänt under semesterdagarna. Jag och Peter har umgåtts en massa och vi har varit ute och shoppat tillsammans flera gånger. myspys säger jag.

det har visat sig att han kan om han vill och en aldeles fräsh sommargraderob hotar att översvämma vardagsrummet.
efter en av shoppingdagarna besökte jag herr och fru Ström. det skulle inhandlas mat inför den kommande babyshowern. massor med mat blev det och efter en heldag av shopping var jag alldeles matt när vi kom hem till fiskis.
jag fick ta mig en tupplur på soffan och sällskapa med Teddy. Inte så pjåkigt!

det som är grejen med sommaren är att det aldrig känns som att det är så sent som det egentligen är. detta medför att jag allt som oftast har åkt hemåt mitt i natten tillsammans med min prinsessa.

summan av kardemumman:

mycket ledig tid kan driva vem som helst till vansinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar