lördag 26 februari 2011

jävligt moget


var på barnkalas häromsistens och insåg att alla börjar bli så jävla vuxna. Tre barn har ploppat ut på senaste & två till är påväg. Sånt här kan ju få vem som helst att bli helt hispig och börja ifrågasätta sina egna livsval.

Jag känner nånstans att det är dit livet är påväg men jag fattar inte riktigt hur det kan komma sig eftersom att jag enbart är 15 år, rent mentalt. Jag skulle aldrig fixa att ta hand om ett barn, jag kan ju knappt ta hand om mig själv utan att käka flertalet mediciner.

Dock inser jag ju att jag nog är äldre än 15 och att de senaste årens studier, flyttande och självförverkligande har fått mig att mogna, lite i alla fall.

Sen är ju inte jag den som är den. jag älskar ju äldre kvinnor, så det där med mognad har jag inget problem med.

Och för att återkomma till det jag oftast gör, så kommer vi in på ämnet BELLA. Hon har ju hajjat det här med min splittrade känsla till mig själv, omvärlden och ämnet mognad. Hon inser ju at hon är yngre än mig men har på senaste tid gjort allt för att verka äldre än vad hon är. Dock anser jag att det börjar gå lite för långt då hon nu har börjat äta marabou - frukt & mandel.
Vuxna - som i att skaffa barn, vore väl nåt, men ärligt talat tycker jag att det är lite för tidigt för barnbarn.

1 kommentar: