torsdag 24 februari 2011

Min låtsas fru


Jag & Bella va på dejt igår och körde klassikern middag & bio. Restaurangen som vi besökte var underbar och får därför ett eget inlägg efter att jag laddat in alla nya bilder från min kamera.

Vi såg i alla fall Min låtsas fru med Jennifer Aniston & Adam Sandler. För att vara en sliskig romantisk amerikansk komedi (som vi alla vet att jag älskar) så måste jag ändå säga att jag gillade den. Den hade sina moments och jag gillar de båda skådespelarna Aniston & Sandler.

Nicole kidman gjorde en najs roll också där hon spelar en alltför plastikopererad lyxhustru, som dessutom har en fruktansvärd attityd, vilket jag tycker är härligt. Jag gillar när erkända seriösa skådelspelare kan driva lite med sig själva.

Det tråkiga i filmen var att Nick Swardson hade en roll som drog ner den totalt. Under alla scener när han var med förvandlades filmen till någon slags American Pie-äcklig lågbudgetfilm. Jag drog palestinasjalen över hela ansiktet och önskade mig långt, långt bort.

I det stora hela så är filmen sevärd, men absolut inte på bio. Om man inte är som jag och gillar sliskigt drypande kliché trams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar