torsdag 24 februari 2011

personlig touch på frugans converse

bellas sko-garderob är rena mardrömmen. För ett maniskt sorteringspsykfall som jag blir nätterna ibland sömnlösa och aldrig kommer det att bli nån ordning på eländet. Det värsta är att det ska sparas på allt! T o m de där gamla trasiga som hon aldrig kan använda för att det antingen läcker in vatten (om det regnar) eller sand (om det är fint väder och stranden ska besökas) eller grus (om man promenerar vart fan som helst) ska sparas. Jag hade fattat grejen om det va så att det var ett par äkta converse som hängt med länge, men det här handlar oftast om såna där billiga 100kr kopior som man kan gå och köpa vilken dag som helst.

Hur som helst så fick det en dag vara nog och en genomgång av skor blev av. Lucky me så lyckades hon slänga 2 par så nu finns det bara 146 par kvar i mardrömsskåpet.

Ett par som sparades var ett par vita med krummelurmönster på som aldrig använts på grund av den hemska designen. Men kreativ som hon är tog hon tag i saken och fixade till dem så att de nu liknar ett par bowlingconverse.

Fula skor blev snygga skor och allt i linje med min älsklings förmåga till handling. Mina skor som skulle designas är fortfarande på halvfart. Jag har en grön sko och en svart. Men en dag så!

dagens sanning - fixa själv och älska din älsklings fina sidor istället för att gnälla på röriga garderober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar