tisdag 5 april 2011

en nykläkt 18 åring i familjen

nisse fyllde 18 och det var dags att bege sig mot häggvik.

det bästa med att tvingas åka ut dit är att man får träffa pradisOscar och se allt nytt han har lärt sig.

dagen till ära skålades det i bubbel och vår lillebror har nu lärt sig hur man gör. han tog sig varv på varv för att skåla med alla.

Johanna hade varit i farten och tillagat allt som vår nykläckta 18 åring ville ha. det blidde klassiska snittar till förrätt tillsammans med bubblet. en krämig röra med paprika, blåmögel och lime serverades till oss icke kötterianer. mitt i allt firande fick jag ta del av oscars nya hobby, han har tydligen släppt lite på allt vad traktorer heter och nu skaffat sig en framtid som fågelskådare. imponerande var det och oscar kunde höra skillnad på flertalet fåglar och kunde peka ut dem i boken. smart 2 åring måste jag säga. Gråsparv, knölsvan, näktergal mm kom ut ifrån hans mummliga mun. Om det fortsätter i samma spår kommer vår lille sladdis njyta av sin storasyster Fridas sällskap och vandra leder tillsammans med henne långt innan han fyllt 7 år.
det trevliga firandet fortsatte och johanna hade fixat filéer, potatisklyftor m bea till oss. Till hennes försvar ville hon hela tiden poängtera att det var Nisse som själv hade fått välja middagen. dock var det ingen som klagade och hennes tårtor är ju inget att leka med direkt. Om linn hade varit närvarande hade hon spytt på allt men jag älskar marängtårtan som får min älskade schwartzwaldstårta att slänga sig i väggen.


det är alltid kul att komma hem till min pyssliga familj och nu har johanna börjat förberede för vårens plantager ute på landet och vörjat odla vitlök, paprika & avocado i fönstret i köket.

myspys tycker jag och oscar har fått vara med och designa skyltarna.


trevlig kväll och jag får önska nisse en fortsatt lyckad framtid

1 kommentar: