söndag 17 april 2011

ett bröllop gick av stapeln

ett bröllop har ägt rum och jag kan inte låta bli att skriva lite om det.

rebekah och linus fick den sinnessjuka idén att de skulle tillbringa natten ifrån varandra eftersom att det skulle vara mer romantiskt på det viset.

paret som aldrig sover utan varandra skulle alltså vara ifrån varandra natten innan the big day.

om man är van att kunna prata om allt hela tiden så blir det ganska svårt att klara sig ensam.

Rebekah sov i alla fall hos mig och vi fick oss tid till att se lite romantisk film och vara lite allmänt brudiga sådär innan bröllopet.

När vi vaknade kändes det som att dagen aldrig skulle ta sig framåt så vi inledde dagen med en pannkaksfrukost för att göra allt lite härligt mysigt. Sedan var det dags att börja piffa och det kan jag säga tog sin lilla tid. Tur för oss att vi börja så tidigt.

Håret var mitt stora orosmoment, jag kan ju säga att det kändes som att det var den viktigaste frisyren jag gjort i hela mitt liv.

tur för mig belv håret bra och rebekah var hur vacker som helst.

vi tog tunnelbanan in mot stan för att möta upp Linus och Bella innan hela släkten skulle dyka upp. Passa på att ta lite bilder ifred.


bilder blev det många av och det kommer att bli svårt att välja the bröllopsbild. men men, det blir deras huvudvärk. mitt jobb är över!

släkten kom dundrande och snart var hela stadshuset fyllt med en massa strömare och en massa fredlundare. Timman slog och båda mammorna samt brudparet fick skriva på det stora viktiga papperet och snart kunde inte rebekah hålla tårarna tillbaka. Gråta kan hon, den där tjejen.
efter att rebekah samlats sig så var det bara ett par minuter kvar tills det var dags att gå in till vigselförrättaren och spänningen mellan de kommande makarna Ström gick att ta på.

Tur för Linus att han har två älsklingar att söka stöd hos.


Rebekah grät så mycket att vigselförrättaren började gråta och man kan ju säga att hon haft en del bröllop bakom sig. Men hur som så blev de gifta, de små sötnosarna.


eftersom att hela los familia var samlad passades det på att tas en massa familjebilder och jag fick rollen som facist då jag dirigerade alla till rätt plats.

och JA, jag är arg på mig själv för att jag klippte av My's fötter.



middagen intogs på Capri vid Östermalmstorg och den itialenska maten åts i ren förtjusning av alla deltagande.

Tack Linus och Rebekah för att jag fick vara med och för att ni får mig att känna mig som en del av er familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar