måndag 30 maj 2011

dagen efter ångesten

så vaknar man kl 1300 och har sovit bort bakissjukan. fett najs men dagen är lång och inget är egentligen planerat förrutom kvällspysslet i veddesta. det blir en seg dag att ta sig igenom medan gårdagens ilskna ord etsar sig fast och håller sig kvar.

finns inte mycket annat att göra förrutom att ta tag i sig själv och göra det bästa man kan av dagen. se till att allt flyter, att allt blir bra.
efter att jag fått dagen att gå snyggade jag till mig och inväntade Carina och kvällens härliga kreativitet. för inget annat är så bra medicin som pyssel och knåp om man vill sudda ut ett par bakslag.

i veddesta var allt som vanligt och överallt flödade energin som får mig att släppa allt vad negativitet innebär och plötsligt var jag som nyfödd igen.

det blev en hel del finfina grejjer idag och många lyckades inspirera mig till nytänk.

hur som så fick jag mig ett par örhängen och två armband.
systra mi kommer bli en kreation rikare nästa gång jag träffar henne och Rebekah får sig två halsband vare sig hon vill eller ej.
och inte kan det gå en dag utan att jag öser energi över min bättre hälft så självklart har jag knåpat ihop ett roligt halsband till min tös också.

ledig dag blev bra dag och imorn väntar rebekahs hår på en omgång och sabis ska få sig äran av mitt sällskap under kvällens timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar