onsdag 18 maj 2011

sjukt jävla tråkigt blogginlägg...

jomen såatte....

vilken jävla dag!

vi har då kyckling på extrapris och kundstormen efter denna gudagåva är enorm. Det går inte att göra annat på vår avdelning än att se till att kycklingen hela tiden är i rullning.

HYSTERISKT!


jag och Sabina stod och diskuterade vad som var den värsta sysslan på vår avdelning. Hon konstaterade att det inte är så fräsht att bena ur den grillade kycklingen för att kycklingköttet ska in till köket. Själv tycker jag inte att det är jätte farligt. Man sliter ett dött grillat djur i stycken men det är ju någonstans självvalt. och när den är grillad är den inte jättelik de där gula små söta djuren som pickar omkring. För att komma vidare i diskussionen så konstaterade jag att diska alla bläck och grillgaller är värre. Då ska alla likdelar som fastnat under grillningen bort och allt ska bli skinande rent för nästkommande slakt.

Jag förklarade det som att det känns som att man gör rent mordplatsen... och det känns nånstans värre än att ta bort köttet. Det är ju lixom som att vi försöker dölja vad vi gjort.

sopa igen spåren efter den makabra behandlingen. Helt klart - mordplatssanerare är den värsta sysslan på vår avdelning enligt mig.


Hur som... eftersom att jag är så sjukt jävla smart så planerade jag in veckans matinköp dagen till ära och efter 9 timmar i kycklingverkstan var jag inte så nådigt trött. jag tog en kundvagn enbart för att kunna släpa mig igenom butiken.



min "Linndiet"s-shopping för veckan blev i alla fall lyckad och när jag väl kom hem kom energin tillbaka. Det blidde en storrengöring av köket och kylen!

Fint ska det va! JoJo!
Mitt kylskåp är för övrigt välfyllt nu...


efter dagens hets & stress tycker jag att jag är värd en hel hög med cigg på balkongen och snart så tänker jag krypa ner i badet tillsammans med min beskärda del av LUSH-sortimentet


jag är ju så dålig på att sova igen. drömmer stressade mardrömmar nästan jämt och har väldigt svårt att somna in. Just nu går tankarna till mina nya armbandsprojekt och näst på tur står Ann's födelsedagspresent!

Fett pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar