torsdag 10 mars 2011

Baresso Coffee & Shop


Efter ett tips om ett helskönt café, begav vi oss till Baresso på swedenborgsgatan 25 i hopp om ett nytt hang-out.
Som sagt är vi svåra kunder att tillfredsställa och det är nästan lite synd om stackars flicksnärtor till servitriser som ska behöva handskas med oss. Men om ett café ska vara bra så ska jag vara nöjd, svårare än så är det inte.
Slutbetyget för cafét ligger på medelnivå och kanske är det vårt eget fel.
Misstag 1: jag bad om en ciabata som jag ville ha grillad. På menyn ska dessa smörgåsar inte grillas men jag bad att få den grillad 1 min. På den tiden hinner brödet värmas upp men innehållet hinner inte påverkas. När vi blev serverade var min ciabata mörkbrun och hela innehållet var sammansmält.
Misstag 2: vi ska ju vara så speciella hela tiden och ändra allt, detta syntes i deras ögon att det var besvärligt. Själv har jag varit ansvarig för en meny, och min syn på saken är att menyn alltid är ett förslag. Om du vill ha din smörgås/sallad/kaffe på ngt annat sätt är det snabbt ordnat. Detta var inte deras tankesätt och jag fick betala extra för besväret.
Dock var deras foccacia helt fantastisk & mycket sallad fick man till. Om ett café har en riktigt god foccacia är det värt att besöka bara därför.
Över lag var deras meny billig och man kommer lätt under 100ingen om man är ute efter en fika, detta gäller ju definitivt inte alla caféer på södermalm.
Inredningen var mysig och ett tips är att söka sig längst in i cafét där det finns ett litet extra rum med härliga soffor längs med väggarna.
Summan av kardemumman är att vi aldrig kommer att besöka cafét enbart för dess egen skull utan i så fall gå dit om vi skulle befinna oss i närheten. Ett medelmåttigt betyg helt enkelt. Men är du en foccaciaälskare bör du söka dig dit när suget kommer krypande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar