lördag 5 mars 2011

freeloading is Queen

under dagen har jag verkligent levt som jag lär och tagit för mig av livets goda utan någon som helst hänsyn till andra människor och deras arbete. Hungriga var vi på cafét och våra pengar börjar ju sina efter alla räkningar, födelsedagar etc (har inget att göra med mitt inredande!) så jag kirrade sjukt goda mackor från salladsbaren som tillhörde matgästerna. Jag tyckte väl att personalen inte kunde hålla reda på vem som beställt lunch eller inte och lite bröd och ruccolaolja var ju ingen bristvara direkt.
Efter utställningen hittade jag ett par finfina vykort i giftshopen och jag tyckte att både motiven och färgerna skulle göra sig fina på våra väggar. Jag trodde mig se en gratis skyllt men mitt sällskap för dagen hävdar motsatsen. Hur som så kommer jag att få fina väggar!

2 kommentarer: