torsdag 17 mars 2011

inrutat, inlärt och fruktansvärt svårt att förändra


har en sån där ledig dag idag. skönt skulle man kunna tycka och det tycker jag nog också. ska snart bege mig innåt staden för en mysig eftermiddag med frugan och peter.
men ändå så blir det så mycket utrymme för återhämtning och framför allt tankar. alltid ska man vara sin egen värsta fiende och min psykolog lyckas ju pricka in vad som skulle kunna ses som mitt största problem. det värsta med sånt är att det stör mig att jag inte kommit på det själv, för flera år sedan.
Ingen kan ju klandra mig för att inte leva, mycket och drasiskt. Jag flyttar land och rike runt, i flykt från mig själv dock, jag har i princip aldrig en ledig dag då jag enbart är hemma. Så uttråkad bör jag väl inte bli va?
Mitt liv är ju ändå så jävla inrutat, och istället för att läsa alla böcker jag vill läsa så sitter jag med mitt jävla sudoku. RUTAT!
Just nu skulle jag bara vilja ha lite pengar på kontot och köpa en biljett från malmö till sthlm för att få hit Linn över helgen. Men det går ju inte eftersom jag fortfarande inte har fått min lön.
Pengar handlar det om, alltid. Och jag förstör det lilla som finns kvar som inte behöver handla om pengar,. Skönt för mig så funkar min medicin så alla listor jag skrev är ju ett minne blott, så lite mer spontan måste jag ändå säga att jag blivit - det är i alla fall påväg åt rätt håll. Hoppas bara på att mina fortsatta samtal med psykologen och med hjälp av Bella och Rebekah så ska jag kunna förändra mitt beteende så även jag kan få känna mig hemma i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar