onsdag 16 mars 2011

matchande glas & loppisfynd



så blev jag hembjuden på lunch till Cornelia & Johan. Dukningen var sådär snygg så att jag fick lite ont i magen för att jag inser att jag inte längre har några glas kvar. Alla dessa fester har satt sina spår och de enda paren som matchar är numera i plast.
Hur som så var maten supersmaskig och i salladen fanns fetaost, och på bordet fanns ceasardressing.. nomnomnom.







Efter lunchen packade vi ihop Mädchen och begav oss till Huvudsta Loppmarknad. Den var gigantisk och om man tar sig tiden att leta kan man nog gräva fram vad som helst. Jag hittade en dunväst, identisk med en som jag tidigare ägt men som kommit bort i alla flyttar (YES). Dagen i ära var alla kläder, skor och väskor prismärkta med 60kr och jag och frugan passade på att plocka på oss en del fynd. Helt klart värt att besöka igen.



Efter besöket hade Mädchen vaknat ur sin eftermiddagskoma och bestämde sig för att leka. Vi traskade iväg till närbelägen lekpark och fick lilltjejen att leka tills hon stupade.





Jag kände att tiden rann ifrån oss och som tur var hade Saken dykt upp med tillgänglig bil. Det blev en bilfärd hem och jag mådde lite illa.
(Bellas glajjer införskaffades på loppisen)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar