tisdag 29 mars 2011

SMÖRGÅSTÅRTA!

jag har en sak jag bara måste erkänna

jag har tänkt på det här ett tag och kommit till insikt.

känner att första steget är alltid att bara säga som det är, att kasta ut det i världen för att sen se vad som händer. det finns liksom inte så mycket mer att göra.

Ja, världen, jag är en tjockis!


i fredags, innan jag visste att jag skulle gå och bli sjuk, så hade jag en hel jobbhelg framför mig och för en gång skull skulle min mor infinna sig på arbetet på en lördag. hon har ju annars fördelen att slippa sånt där trams som helgjobb.

hur som så kom jag insmygande till en på fredagseftermiddagen med den fina idén att hon skulle göra matlåda till oss. hur bra som helst tyckte jag men jag anade en del negativ energi från hennes sida. jag talade lite senare med chefen min om saken och begrundade idén om att föreslå smörgåstårta på matlådemenyn. chefen trodde inte att jag skulle lyckas genomföra min planer och tyvärr så fick han rätt.

KEEP ON DREAMING! fick jag som svar från mor min och tröstlös förblev jag.

efter detta nederlag valde jag att ringa över en del av min själ (den glada, spralliga delen) på besök. Kom hit så får du smörgåstårta! och vem skulle banga på den undrar jag?

jag valde helt enkelt att göra min egna jväla smörgåstårta och åkte iväg till kista för att inhandla material.

eftersom att jag och rebekah inte är några höjdare på det där med att hålla ett högt tempo så var vi hemma i mitt kök exakt 70 min innan hon var tvungen att återvända hem.

det blev två smörgåstårtor på fjuttiga 15 min och jag kände mig nöjd med resultatet. om jag hade haft mer tid hade det garanterat blivit mycket tjusigare.

Peter, den jävlen, blev missnöjd med sin middag och tycker att jag börjar tappa stinget i köket.

Alla tre åt vi oss till den klassiska koman men oj vad gott det var.

jag kan delge en del av innehållet som faktiskt blev helt sanslöst jävla gott.


pepparrotscreme:

färskost pepparrot

creme fraishe

pepparrotsvisp

blanda efter behag - jag hade inte tid att hålla koll på måtten. anledningen till blandningen är att jag tyckte att osten skulle bli för hård för att fungera som tårtfyllning


fetaoströra:

keso 4lökar

fetaost

blanda, för tusan blanda!


smarr smarr smarr


PS - idag hade jag smörgåstårta i matlåda och gissa vem som inte fick smaka!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar