torsdag 10 mars 2011

HallelujaMoment!


Lampor... SUCK! det är det svåraste av det svåraste när det gäller inredning. En lampa kan verkligen förstöra ett helt rum om det blir fel. Men samtidigt kan rätt lampa lyfta ett rum till skyarna.
Jag har letat efter en taklampa till vardagsrummet i 3 år nu. Eller... 3 år och 5 månader. Idag traskade vi omkring på södermalm och regnet piskade oss i ansiktet. Alla möjliga butiker som vi aldrig gått in i blev därför besökta. I en rörig, tråkig lampaffär hittade jag guldkornet jag letat efter. En rund, smutsigt guldfärgad metallboll med en orientalisk känsla fick regnet att försvinna och jag skrek: KOSTA VAD DET KOSTA VILL!!! Och kosta, det gjorde den. 1800kr kommer jag att spendera på en lampa inom kort.
MEN DET ÄR DEN FANIMEJ VÄRD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar