torsdag 17 mars 2011

värmetörstande sockerchock

efter en liten stund på södermalms gator blev kylan för ihärdig.
jag har ju bestämt mig för att det är vår nu så jag skippade långisarna idag och det var ju ett gigantiskt misstag.
FEL DAG!
vi var ju kaffesugna efter lunchen så vi skuttade in på coffehouse by George på götgatan för både värme och kaffet.
Mitt stora problem är ju mitt eländiga sockerberoende som jag har lika svårt att få bukt på som nikotinet. Så sötsugen som jag var stod jag vid kassadisken och gormade:
Ge mig det sötaste kaffet ni har!
En Snickerslatte var beställd och jag blev imponerad.
sötsliskit som utibaraHelvete var det och jag rekommenderar ingen att prova på detta om ni inte är lika härdade som jag i sockerträsket.

en sista lilla stund med min älskling innan hon skulle tillbaka till helvetesmaskineriet.

nu sitter jag här hemma & saknar henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar