lördag 5 mars 2011

crudo, grädde & en bebis

Ja, då närmar det sig Linus' 25årsdag och schemalagda som vi är går det inte att hitta ett passande datum för firande så vi fick passa på såhär lite i förväg. Och kräsen som han är tog det mig flera dagar att komma till sans med vad jag skulle erbjuda för middag. Efter många om & men gav jag mig vika för oron om att mina vegetariska biffar inte skulle komma att tillfredställa herr Ströms smaklökar så jag valde en gammal klassiker. Parmalindad kycklingfilé med potatiskgratäng.
Jag körde min egen variant på fyllningen - en mix på vitlök, citron, olivolja, mozzarella & färsk timjan. Runt kycklingen tillkom ett lager proscuiotto Crudo och potatisgratängen gräddades med purjolök & paprika. Själv åt jag en färdigköpt veggieschnitzel med ostfyllning - mumma!


När jag och frugan stod i affären och skulle inhandla alla, för mig, exotiska ingredienser kom vi på det där med efterrätt. Jag hade helt och hållet snöat in på vad som skulle serveras till varmrätt att jag glömt bort det VIKTIGASTE!
Vi gjorde problemet litet och köpte färdig marängswiss. Tjockis som jag är har jag ändå lite extra maränger, sprutgrädde, digestive & kolasås hemma så det blev en alldeles förträfflig efterrätt.
Grädde! sa jag, Det kan man inte få för mycket av!
det skulle jag dock snart ångra...






...20 min senare...



Hon ska heta Maja! Maja Gräddnos! sa jag stolt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar