lördag 5 mars 2011

ett besök på etnografiska muséet


när jag & frugan vaknade sken solen in genom gardinerna och himlen syntes klarblå. KAFFE! ropade jag och snart så satt vi på balkongen med varsin cigg & njöt av de båda drogerna samt solskenet. tyvärr höll inte vädret i sig så när vi mötte upp Linus & Rebekah hade den mysiga dagen förvandlats till en blåsig hageldag & hotade vår utflykt.
Lördag som det var så ringlade sig kön från voudou utställningen och vi blev stående.



trots den dåliga starten kom vi tillslut in på utställningen & jag och Linus kom snabbt efter i tempot. Vi studerade föremålen och läste noggrant all information. Jag blev både skärrad, illamående och imponerad. Och det är väl vad man som mest kan hoppas på efter ett muséibesök.




När vi senare mötte upp brudarna i caféterian och undrade vad de tyckte om utställingen fick vi svar vi inte förväntade oss. En av andarna som blivigt avbildad i en skulptur blev av dem förvandlad till Michael Jackson & Rebeckah hade frågat om dennes ETNOgraf. De båda brudarna skrattade sig anfådda och jag och Linus insåg att detta var lite fel forum för dem.






när vi lämnat etnografiska sken solen igen och alla njöt vi av bussresan tillbaka till sergel. Ämnet om kommande muséibesök kom på tal och jag, Linus & Rebekah var enade om att Naturhistoriska är nästa på tur, med tillhörande cosmonovabesök.










den enda som ställde sig kritisk till naturhistoriska var Bella, hon menade att Tom Tits var mer aktuellt. Tom tits, suckade vi andra, långt åt helvete är det och vidare intressant verkar det ju inte.
Tom tits upprepade Bella lite drömskt. Man hör ju på namnet att vi måste dit! fortsatte hon, Tom tits... mmm ManBoobs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar