onsdag 16 mars 2011

fredag, cash & brudar

Peter fick in pengar på kontot och jag slutade tidigt. Det blev en promenad genom stan, en middag på krogen med tillhörande öl. Ölen blev snabbt två och vi hade mycket trevligt tillsammans med min nye kollega, Max.
Som tur var befann vi oss på Vasa eftersom att Max bor i närheten. Detta gav tillfälle att faktiskt studera Vasa lite närmare än den kontakt vi annars har med stället, via "Anna-låten", skriven av vår kära Ann. Jag kan ju säga som så att den vegetariska pastan konstaterades som ngn slags mellanstadie-middag, lagad av en förstamånadsvegiterian. CRAP! med andra ord.
Ölen var dock mycket billig och stället har t o m kvar ett gammalt rökrum, om man föredrar att stinka framför att gå ut i vinterkylan som vägrar ge med sig.
En trevlig kväll helt enkelt, ett ställe att dricka och kedjeröka på, men för guds skull. ät på sibylla innan ni går in!
Efter Vasabesöket drog vi oss mot Blå linjen mot Akalla, Johan hade bestämt sig för att fylla 25 så kvällen spenderades i Solna. Folk & fest och tjo & tjim. Trevligt var det och jag var vuxen nog att gå hem runt 23 eftersom att jobbet väntade lördagen i ära.
(Jag kan dock avslöja att jag ändå var trött och opepp på jobbet dagen efter)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar